قوشبازی در ایران | پرندگان شکاری

تربیت و حفظ پرندگان شکاری - نمایندگی لوازم قوشبازی

نکاتی راجب پرندگان شکاری | خرید شاهین

جمعه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۷، ۰۹:۱۱ ب.ظ

همه چیز راجب پرندگان شکاری 

اگر پرنده شکاری دارید و یا میخواهید پرنده شکاری نگهداری کنید حتما این پست را بخوانید

سوالات متداول شما درباره قوشبازی و پرندگان شکاری

برای دیدن این پست. روی ادامه مطلب کلیک کنید

خرید شاهین

نویسنده این مطلب : امیررضا علیپور

برای پیوستن به پیج اینستاگرام این سایت کلیک کنید

با توجه به سوالات پرتکرار دوستان گرامی . تصمیم گرفتیم این پست را در وبلاگ ایجاد کنیم. لطفا همه مطالب این پست را بخوانید

  • قبل از آوردن هر پرنده ای باید لوازم نگهداری رو تهیه کنید ... کلن هر چیزی که میارید باید از قبل مقدمات رو آماده کنید حالا چه نوزاد انسان باشه و چه توله سگ باشه و حتی چه ماشین پراید باشه! و چه جوجه پرنده شکاری

  • شرط اول تهیه کلاه . پابند و نشیمن پرنده شکاری است که میتوانید از همین فروشگاه خریداری کنید ( هدف ما تبلیغ محصولات نیست... میتونید لوازم رو از هر جایی که دوست داشتید تهیه کنید. برای خرید لوازم نگهداری و قوشبازی از ما. میتونید از منوی وبلاگ. قسمت فروشگاه | خرید لوازم قوشبازی اقدام به خرید کنید )

  • در فصل جفت گیری و تولید مثل پرنده ای نخرید و یا صید نکنید. ( فرودین تا اوایل شهریور )

  • به تخم های پرندگان شکاری دست نزنید و جوجه های پرندگان شکاری را ندزدید. چون با این کارتان زندگی را از پرنده میگیرید و دیگر قابلیت رهاسازی در طبیعت را ندارد و احمال مرگ پرنده خیلی زیاد است.

  • به هیییییییییییچ عنوان پرهای پرنده را قیچی یا از ریشه نکنید. پرندگان شکاری از هر نوع پرنده و حیوان دیگری شیوه نگهداریش فرق داره و اگر پری کننده بشه. دیگه رشد نمیشه و اگرم رشد کنه مدت زیادی طول میکشه و وقتی هم در بیاد. بسار ضعیف و شکننده هستند. 

       برای خرید لوازم قوشبازی روی این کلیک کنید

  • مرغ و دل مرغ برای پرنده شکاری مساوی با سم است و به هیچ عنوان به آنها مرغ ندید ... در صورت تغذیه مرغ . پرنده در کمتر از 2 هفته از پا درخواهد آمد ( حتی مرغ های خانگی و محلی )

  • جای پرنده های شکاری در قفس نیست

  • جغد ها پرنده های خوبی برای نگهداری نیستند 

  •  لطفا از نشیمن های استاندارد استفاده کنید تا پای پرنده میخچه نزند

  • پرنده ها نیاز به وقت دارند. اگر نمیتونید وقت براشون بزارید اصلا پرنده نیارید😊

  • دو پرنده را در یک محیط نگهداری نکنید

  • تنوع غذایی برای پرنده ها ایجاد کنید و گونه ای نباشید که همیشه یک نوع یا سه نوع غذا به پرنده بدید. پرنده ها در طبیعت ممکنه مار و مارمولک هم بخورند. شما باید همه نوع غذایی را برای آنها تهیه کنید

  • استخوان و پر های طعمه یا غذا را در اختیار پرنده بگذارید نه فقط گوشت خالی

  • قبل از تهیه پرنده. همه لوازم را آماده کنید تا در حین آموزش و نگهداری دچار مشکل نشید

  • بهتر است وقتی گوشتی را میخواهید به پرنده بدید. از قبل 3 ساعت در فریزر نگهداری شود ( در همه اوقات لازم نیست )

  • اگر قصد دارید گوشت منجمند شده به پرنده دهید ... میبایست گوشت را از قبل با دمای محیط هم گام کنید و سپس گوشت به مدت 30 دقیقه در آب ولرم قرار دهید ( البته پیشنهاد میشود در کل گوشت منجمد شده به پرنده ندهید اما در بعضی شرایط ممکن است رعایت نشود )

  • گوشت هایی که بیشتر از 2 روز مانده اند را به پرنده ندید

  • بصورت هم زمان . پرنده های سیاه چشم و زرد چشم را نگهداری نکنید

  • برای شروع قوشبازی از دلیجه شروع کنید نه عقاب و سارگپه و قرقی و . . . 

  • پرنده به محیطی آرام نیاز دارد 

  • پرنده نیاز به گرفتن آفتاب دارد 

          برای ورود به صفحه اصلی سایت روی این کلیک کنید

  • دادن آب به پرنده شکاری موجب فلج شدن آن میشود ( نه به این منظور که آب در اختیارش قرار نگیره . خیلی کم پیش میاد آب بخورند. برای حمام کردن به آب احتیاج دارند )

  • پرنده نباید بترسد. اگر پرنده ترس کند . در آموزشات موفق نخواهید شد

  • گرسنگی دادن به پرنده برای تربیت در همه اوقات پاسخگو نیست. پرنده باید به شما اعتماد داشته باشد تا فرایند تربیت را شروع کرد.

  • اگر جوجه شکاری نگهداری میکنید. باید خوب تغذیه شود بعد به سراغ تمرینات بروید.

  • کلاه را مواقعی به سر پرنده بزارید که میخواهید او را به یک جای دیگر منتقل کنید و یا مواقعی که بی تابی میکرد.

بروز رسانی 25 فروردین 99 

  • در هنگامی که پرنده در لک است به او تمرین ندهید 

  • وقتی پرنده در لک است باید تغذیه او به موقع باشد. باید غذا را افزایش داد و خوراک های پر مقوی به داد تا پرهای جدید خشک و شکننده نباشند 

  • گوشت مرغ . جگر و یا سنگدان. باعث مرگ پرنده میشوند ( 2 پست تغذیه در وبلاگ قرار داده شده لطفا مطالعه کنید )

بروزرسانی 08 اردیبهشت 99

  • اگر در طبیعت جوجه ای را تنها دیدید به آن دست نزنید! والدینش در همان نزدیکی اند و دارند به پرنده آموزش میدهند.

  • به دلیل سرعت بالای متابولیک بدن شاهین ها این پرندگان در مقایسه با پرندگان هم جثه خود غذای بیشتری مصرف می کنند. یک نکته قابل توجه در مورد شاهین این است که قلب آنها حدود ۶۰۰ تا ۹۰۰ بار در دقیقه می تپد.

  • عمر پرنده در استارت زیر 5 سال است اما در طبیعت به 10 سال و حتی بیشتر هم ممکن است برسد ( تقریبی )

بروزرسانی 26 خرداد 99

  • سوالی که بسیار پرسیده میشه این هست که دارو برای پرنده های شکاری وجود داره؟ پرنده ام کمبود کلسیم داره چه دارویی بدم؟ کجا دارو بخرم؟
    خب بصورت کلی خدمتتون عرض کنم که داروی مختض پرنده های شکاری در ایران وجود نداره مگر اینکه سفارش از خارج کشور بدید و یا در باغ وحش ها بتونید گیر بیارید...متاسفانه بعضی از دوستان بصورت خودسرانه دارو به پرنده خود میدهند. برای مثال داروی کلسیم قناری را به عقاب طلایی میدهند
    این کار نه تنها باعث بهبودی پرنده نمیشود بلکه ممکن است عوارضی هم داشته باشد
    نکته دوم مراجعه به دامپزشکی هست . بهتر است به نزد دامپزشکی بروید که تخصصش در زمینه حیوانات وحشی باشد نه دامپزشکی که تخصصش آمپول زدن به گاو و سگ و گربه است
    متاسفانه گزارش هایی حاکی از مرگ پرنده پس از مراجعه به دامپزشک و تجویز دارو داشته ایم
    در صورتی که پرنده شما با کمبود کلسیم مواجه است بهترین راه برای رفع این مشکل تغذیه سالم با استخوان است . هر غذایی که به پرنده میدهید با استخون باشد.کلسیم برای جوجه های شکاری بسیار مهم است و در صورتی که کلسیم به اندازه کافی نباشد پرنده فلج خواهد شد . علت اصلی فلج شدن جوجه های شکاری به دلیل عدم تغذیه مناسب است

بروزرسانی 14 فرودین 1400

  • سطح رویی نشیمن را از چمن مصنوعی تشکیل دهید و هر هفته نشیمن را با الکل ضدعفونی کنید
  • نگذارید فضله پرنده به نشیمن بچسبد 
  • پای پرنده را هر هفته 2 بار با آب نمک بشویید
  • در مواقعی که قصد طلب کردن پرنده را دارید ... طناب را بصورت مستقیم به پای پرنده نبندید ... طناب میبایست به پابند پرنده بسته شود
  • تکرار : پرنده را در قفس نگهداری نکنید 
  • نکته مهم : از بردن پرنده ها به دامپزشکی هایی که تخصصشان سگ و گربه و قناریست پرهیز کنید 
  • تکرار : در ایران , دارو مخصوص پرندگان شکاری نداریم ... لطفا مواظب باشید
  • تکرار : تغذیه مهم ترین نکته است و میبایست پرنده را از گوشت تازه و سالم تغذیه نمود 
  • با توجه بر شیوع نیوکاسل در سال جاری ( جنوب کشور ) حتما حتما ظرف و محیط پرنده را همیشه تمیز نگهدارید

بروزرسانی 16 فرودین 1400

  •  سوال : من میخوام پرنده ام رو رهاسازی کنم ... آیا شرایطش ممکنه ؟ پاسخ : در صورتی که پرنده از جوجگی در اسارت بوده رهاسازی ممکن نیست و پرنده یا میمیره و یا برای غذا پس از مدتی که رهاسازی شد به انسان پناه میاره ... پرنده ای که صید طبیعت هست ( مطعمن باشید که توانایی شکار رو داره ) رو در صورتی میتونید رهاسازی کنید که شرایط جسمی پرنده ( وزن - بال و پر - منقار و چنگال ) در وضعیت مطلوبی باشد ... برای توضیحات بیشتر به پست مربوط به رهاسازی مراجعه کنید

با تشکر از شما . . . سوالی بود از قسمت نظرات بپرسید 

خرید بچه عقاب خرید جوجه عقاب خرید شاهین خرید عقاب خرید لوازم شکار عقاب شیوه صید شاهین قوشبازی در ایران قیمت قرقی چنده

سلام من یه قرقی زخمی پیدا کردم میخواستم ببینم چیکار کنم 

سلام عزیز
تحویل به ارگان های مربوطه 

سلام

بهترین راه برای رشد مجدد و ترمیم پر های اصلی چیه؟

سلام
بهترین راه : زمان و تغذیه خوب و فصل پر ریزی

سلام خسته نباشید

خیلی ممنون از مقاله خوبتون

امروز پدرم سر زمین یه پرنده باخودش آورد خونه که نمیدونم چیه.. حالش خوب نبود نمیتونست پرواز کنه برا همین آوردش خونه دهنوش مدام بازه و کمی آب از دهنش میاد حرکت خاصی هم نمیکنه انگار اصلن حال و جون نداره...چکارش کنم خوب شه...دوست دارم خوب شه ممنون میشم کمک کنید

سلام 
باید عکس بفرستید تا بتونم راهنمایی کنم

 با سلام. ممنون از اطلاعات بسیار عالیتون. همسرم تیرماه یه جوجه دلیجه پیداکرده بود اوردش خونه ماهم ت ی اتاق 12متری نگه داریش میکنیم ازاده ت اتاق فقط ی تنه چوب بلند گذاشتیم و روی اون نوک بالا ی تنه میشینه همیشه غذاش هم گنجشک و سنگدان و کبوتر میدیم درکل همین امروز متوجه شدم نوکش افتاده کوتاه شده علت چیه؟ میشه کمکمون کتید ممنونم

سلام بهزاد جان
لطفا عکس بفرست تا راهنمایی دقیق تری کنم

سلام وقت بخیر خداقوت

من یه جوجه دلیجه دارم کی خیلی کوچیک بود از داخل باغ گرفتم الان بزرگ شده و سر پرهاش ریخته و فرم بدی داره نمیتونه پرواز کنه برای ترمیم باید چیکار کنم

سلام وقت بخیر خداقوت

من یه جوجه دلیجه دارم کی خیلی کوچیک بود از داخل باغ گرفتم الان بزرگ شده و سر پرهاش ریخته و فرم بدی داره نمیتونه پرواز کنه برای ترمیم باید چیکار کنم

سلام در چه موقع روز میتونیم شاهین شکاری را گیر بندازیم 

سلام من یه دلیجه دارم شرایط تغذیش خوب هست و ازادانه داخل اتاق پرواز میکنه ولی الان چند وقته چنتا از پراش از نوک یا از وسط داره میشکنه چیکار باید کنم ایا باز رشد میکنه؟ممنونم

سلام اسم این پرنده چی هست

سلام کدوم

من یک پرنده شکاری دارم اسمش نمدونم دمبش خراب شده یکجاش داره یکجاش نداره باید چیکار کنم که قشنگ در بیاد 

سلام من یه قرقی دارم یه فیلمی میخوام بفرستم بدونم چرا اینکارو میکنه ممنون میشم بگید 

سلام
لطفا تصویر یا فیلم خود را از وب سرویس آپلود فایل uplooder.net آپلود کنید و لینک مستقیم عکس رو همینجا با توضیحات کامل و جامع بفرستید

سلام خسته نباشید من یه جوجه شاهین حدود ۲ روز پیش از صحرا گرفتم حدودا بالغه  آیا هنوز ممکن هست آموزش ببینه 

سلام عزیز عکس بفرست

سلام من یه ساگپه دارم می‌خوام بدونم سنش چقدره و اینکه چرا نزدیکش میشم می‌ترسه ممنون

سلام سهیل جان
یه عکس بفرست تا دقیق تر راهنماییت کنم
به پرنده چی میدین بخوره ؟ کجا نگهداری میشه ؟

سلام من یه پرنده شکاری بهم هدیه دادن 

حال نمی‌دونم چی هست ‌. یکی میگه شاهین یکی ... 

میشه عکسشو بفرستم راهنمایی کنید 

سلام عکس بفرستید

https://s6.uupload.ir/files/img_20230816_155734_clsq.jpgسلام این پرنده حالش خیلی بد بود برای من آوردن که تیمارش کنم با کمک راهنمایی ها شما حالش خیلی بهتره منتهی من هنوز نمی‌دونم نژادش چی هست 

سلام لطف دارید

سلام بیزحمت اسم این پرنده بگین چیست؟

https://s8.uupload.ir/files/16919601001901649182769047081871_lssq.jpg

 

https://s8.uupload.ir/files/16919602327677920485790447273486_vnp7.jpg

سلام ممنونم که به فکر مرد هستید و کمکشان میکنید من یه دیلجه دارم ۱ روز خریدم اومه رو دستم میاد رو شونمم میاد میخاستم ببینم در چه شرایطی به انسان میتوانند صدمه بزنند یا اصلا صدمه نمیزنند مرسی از سایت خوبتون

سلام پرهام جان
امکان صدمه زدن وجود دارد 
همانطور که متوجه شده اید ، چنگال های پرنده تیز و برنده است و بهتر است از دستکش استفاده کنید
هوش مصنوعی 

سلام وقتتون بخیر من یک طرلان از خانواده باز رو کنار جاده پیدا کردم درحالی که بالش تیر خورده و پاش در رفته براش گوشت گرفتم نمیخوره ابم یکم خورده نمیخوره باید چیکار کنم؟

سلام عزیز
لطفا وقتی میخوایی نظر بفرستی توی سایت از اسامی واقعی استفاده کن
در خصوص سوالت هم باید من ببینم وضعیت چیه تا نظرمو ابلاغ کنم
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

سلام من عقاب میخوام فقط جهت نگهداری نه خرید و فروش حیوانات اشیا نیستند که خرید و فروش کنیم بهتر است نگهداری آنها را به عهده بگیریم شماره بنده ***********

بنده میخواستم خریداری کنم اما پس از دیدن اینکه یوزپلنگ ایرانی در خطر است و شیر ایرانی منقرض شده است نمیخواهم به طبیعت آسیب برسد 

درج اطلاعات تماس در این منبع وجود ندارد
هوش مصنوعی 

با عرض سلام و ادب 

آیا میشه به جوجه  پرنده شکاری داخل ایران واکسن زد؟ و اگه میشه طریقش چجوریه؟

جسارتا من کبوتر و جوجه مرغ و امثال اینا رو واکسن میزنم و در مورد پرنده های شکاری هیچ اطلاعی راجع به واکسن زدنشون ندارم

 

ممنون از لطف و محبتتان 🙏

سلام محمد 
واکسن به خصوصی در ایران برای پرنده های شکاری وجود ندارد
اما میتوانید واکسن نیوکاسل و آنفولانزا را بر اساس یک اصول خواصی به پرنده تزریق کرد 
زمان تزریق هم در شهریور ماه باید صورت گیرد
هوش مصنوعی

سلام 

ممنون از مقاله خوبتون 

من به جوجه هام گنجشک و جوجه بلدرچین زنده میدم بخورن اما خیلی لاغر شدن استخون هاشون راحت احساس میشه پرنده هام دلیه هستن

و اینکه شما میتونید جنسیت دلیجه رو مشخص کنید

سلام عزیز
عکس بفرستید ببینم

سلام تشکر بابت سایت خوبتون 
من جوجه دلیجه 45 روزه دارم که خودشو خیلی میخارونه و داعم بال بال میزنه و بعضی وقتاهم جیغ میکشه میخواستم سوال کنم براش چی استفاده کنم چی بزنم بهش ک خوب بشه جونوراش بره

سلام جانم
عکس با توضیحات کامل تر برام بفرستید ببینم چی به چیه

سلام 

یه شاهین دارم از دیروز هیچ غذایی نخورده 

هیچ انرژی نداره . مثل قبل نیست  الان یه روزه اینجوریه (بهش جیگر میدادم )

چیکار کنم؟

سلام
تغذیه رو تغییر بدین به بلدرچین و گوشت گنجشک
اگه باز از خوردن امتناع کرد بیاد برین پیش دامپزشک برای شست و شوی معده
برنامه غذایی اختصاصی هم اگر خواستین میتونید از منوی سایت روی " برنامه غذایی " کلیک کنید

یدونه دلیجه گرفتم تقریبا جوجس ولی به زودی از جوجگی درمیاد طعمه زنده براش میگیرم نگاشم نمیکنه چون تاحالا ندیده و شکار اونو بلد نیست نمیدونم چیکار کنم

سلام
باید آموزش بدین 
در حال حاضر دوره آموزشی برگزار نمیکنیم

.

سلام

ما یه جوجه قوش دارم الان نمیتونه رو یه پاهاش وایسه پاهاش ضعیفهه از چیه 

سلام
خوراک درست ندادی به پرنده فلج شده
با تغذیه سالم میتونه بهبود پیدا کنه
مراجعه کنید به برنامه غذایی از منوی سایت
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

شماره تماس

***********

خب شماره تماس برای چی گذاشتی ؟
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

من شاهین دارم بابت مطالب خوبتون ممنونم

اما توی **** **** حق نداری برای من تصمیم بگیری چکار انجام بدم چکار انجام ندم 

من توی دارک وب فیلم آنلاین سر بریدن بچه ها رو نگاه میکنم تخمه میخورم 

گاندی میگه شخصیت هر کشور رفتار آن ها با حیوانات معین میکند

مراقب کلمات و متن ها تون باشید که جون تون رو توی خطر نندازه در ضمن برای کسی که سوال می‌کنه خط نشون نکش 

اما ******* با کسانی که سوال میپرسن درست جواب بده 

سلام
اول اینکه حتما به روانپزشک مراجعه کن ، یه آدم عاقل و سالم هیچوقت از دیدن همچنین صحنه هایی نمیتونه واکنش عادی و سرد داشته باشه 
اون گاندی که همچنین حرفی زده ، نگفته فحش به کار نبر ؟ نگفته فحش به ناموس مردم نده ؟
تو هم یاد بگیر درست صحبت کنی 
وقتی قراره نیست من به کسی نگم چیکار کنه و چیکار نکنه ، چرا بیان مقاله رو بخونن ؟ توی این مقاله من نوشتم کی چیکار کنه و چی چیکار نکنه
اگر یه نفر ، مقاله های سایت رو بخونه متوجه میشه که چه سوالاتی باید بپرسه 
اون دسته از کسایی که من با تندی پاسخشون رو دادم ، یکی از موارد زیر رو رعایت نکردن
  1. روی همه در و دیوار این سایت نوشته شده خرید و فروش ممنوعه و دیدگاه در این خصوص نزارین که باز هم یه عده میزارن 
  2. هزار بار گفتم از قیمت پرنده ها نامطلعم و جایی برای فروش یا خرید نمی‌شناسم اما باز میپرسن 
  3. میگم پر و بال رو قیچی نکنید باز قیچی میکنن
  4. میگم دل و جگر ندید باز میان میگن ما دل و جگر دادیم
  5. یه مقاله ۵۰۰ کلمه ای مینویسم و به همه سوالات توی همون مقاله جواب میدم ولی باز میان سوال تکراری میپرسن

سلام خدا قوت، ممنون از اینکه وقت میزارید پاسخ میدید، من یک دلیجه دارم وقتی غذا( گوشت بلدرچین) در اختیارش قرار میدم عکس العملی نشون نمیده و نمیخوره حتما بایستی خودم به تکه های کوچک تقسیم کنم و بهش بدم تا بخوره، طبق چیزی که خوندم گفته شده به پرنده شکاری نباید آب داد، من اب در اختیارش قرار دادم ولی هیچوقت ندیدم آب بخوره میترسم تشنه اش باشه ولی مثل غذا خوردش باید دستی بهش بدم، حالا در گرمای تابستان در طی روز آب بهش بدم یا نه؟ و سوال دوم اینکه روزی چند بار باید تغذیه بشه؟ 

سلام
لطفاً عکس از پرنده بفرستید تا راهنمایی مفیدتری کنم
بفرمایید که پرنده از جوجگی پیش شما بوده ؟
بلدرچین رو چطور به پرنده میدید ؟
غیر از بلدرچین چیز دیگه ای هم به پرنده داده میشه ؟
نیازی نیست بصورت دستی آب بدین
اون مطلب که گفته نباید اب داد برای جوجه های زیر یک ماه هست
اب باید در اختیار پرنده قرار بگیره
اگر با یک آب پاش ، یه مقدار کم روی پرنده اب بریزید هم خوبه 👌
روزی دو بار اگر بالای ۳ ماه سن داره
مجموعه قوشبازی در ایران برای ادامه مسیر و نگه داشتن این وب سایت نیاز به حمایت مالی دارد

سلام من چند تا شاهین دارم ولی نزدیک که میشم میترسن باید چیکار کنم

.
مجموعه قوشبازی در ایران برای ادامه مسیر و نگه داشتن این وب سایت نیاز به حمایت مالی دارد

سلام من یدونه جوجه قرقی دارم که زیر بالش باد کرده مشکلش چیه 

ممنون میشم جواب بدین🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻

عکس بفرس برادر

سلام من یه شاهین چشم زرد دارم پرهایش راقیچی کرده بودم بعددوسه ماه کشیدم درنمیاد چه کار باید بکنم

چرا وقتی از یه کار اطلاعات نداری انجامش میدی ؟
.
.
.
پرنده جوجه است , احتمال رویش مجدد پر ها در بلند مدت امکان داره , با تغذیه مناسب

سلام من میتونم از واتساپ یا اینستاگرام به شما پیام بده 

 

سلام 
همه سوالات رو همین جا جواب میدیم 
شبکه های اجتماعیمون در دسترس نیستن
مجموعه قوشبازی در ایران برای ادامه مسیر و نگه داشتن این وب سایت نیاز به حمایت مالی دارد

سلام هرکی قرقی برای فروش داره لطفا پیام بده 

 

.

سلام هرکی قرقی برای فروش داره لطفا پیام بده 

 

.

سلام من این پرنده رو پیدا کردم میخوام بدونم چه نژادی است و اگر مقدور است بدونم چقدر سن داره؟

با سلام و احترام ... عکسی رو نفرستادین که دوسته من !
لطفا تصویر خود را از طریق وبسایت uplooder.net آپلود نمایید و سپس لینک مستقیم آن را در همین بخش ارسال کنید

سلام و سلام و تشکر فراوان از سایت شما خیلی به ما کمک کرده و به دلیل کم بودن خیلی شایسته و قابل جبران نیست من قصد خرید یک شاهین را دارم یه بالکن کوچک دارم میتونم توی بالکن پرنده روی نشین من نگه دارم با تشکر

سلام

سلام یک دلیجه بلغ دارم یک بار بهش مرغ دادم پای راستش از لگن فلج شد چیکار کنم خوب بشه

با سلام و احترام
لطفا تصویر پرنده خود را از طریق وبسایت uplooder.net آپلود نمایید و سپس لینک مستقیم آن را در همین بخش ارسال کنید

سلام به شما دوستان عزیز 

جاداره دستتون رو ببوسم برای این مقاله های بسیاررر ارزشمند و عالی من خودم عاشق پرنده شکاری هستم ولی متاسفانه توانایی نگهداریش ندارم 

میخواستم بدونم فعالیت شما برای همیشه تمام شده یا اصلا جواب کامنت هارو میدید 

و آیا امکان داره دوباره شروع کنید

درود بر شما ... نه دوست عزیز فعالیتمون رو مجددا شروع میکنیم 

سلام وقتتون بخیر بنده یه پرنده سارگپه داشتم که الان حدودا ۳ونیم ماه داره

دیروز پابند رو بسته بودم به نرده که دیدم پرنده افتاده پایین و آویزان شده،به نظرم به بالش ضربه وارد شده

بعد از اون روز هم مدام میلرزه و موقع غذا که میشه بیشتر غذاش رو با نوک پرت میکنه و کم غذا میخوره

ایا ترس پرنده باعث لرزیدنش شده؟

ممنون میشم اگه پاسخ بدین

خسته نباشید

درود بر شما
فاصله نمیشن تا سطح زمین نباید به قدری زیاد باشه که پرنده آویزان بشه !
لطفا به پشتیبانی پیام بدید

سلام وقت بخیر

ببخشید مزاحم شدم یه سوال داشتم برای یه پرند وحشی دلیجه از صبح گوشت کفتر نخورد همشم چرت می زند میشه کمکم کنید

من یک دلیجه گرفتم اتفاقی توی حیاط بود جوجه نیست و بنظر تقریبا بالغه البته بنده اطلاعات زیادی در این مورد ندارم ایا امکانش هست بتونم اموزشش بدم؟ من قصد ندارم در قفس نگهداریش کنم البته قفس مناسب هم ندارم چند بار در روز باید تغذیه داده بشه؟ تو این فصل در حالت لک هستش؟ چطور میتونم اموزشش بدم و نگهداریش کنم

فکر میکنم پیش انسان بوده و قابل رهایی در طبیعت نیست

با تشکر از سایت خوبتون🌸

لطفا عکس از پرنده خود ارسال کنید تا راهنمایی شود
عکس و یا فایل مورد نظر را از سرویس آپلود uupload.ir بارگذاری نمایید و سپس لینک مستقیم آن را در همین بخش ارسال کنید

سلام و خسته نباشید خدمت مجموعه قوشبازی من یک سری مطالبی اماده نموده ام در مورد پرنده ترمتای برای مجموعه چون دیدم در این خصوص مطلبی نزاشته است من نیز از روی کتاب قوشبازی یه سری مطالب در پوردش اماده کردم اگر این مطلب رو برای شما بخوام بفرستم از طریق واتساپ باید اقدام کنم؟

سلام بله واتساپ کنید

سلام مجدد وتشکر فراوان از شما دلیجه دارم حدود یه سالشه از اول هم بهش سنگدان دادم وتا الان مشکلی نداشته اما سه ماه میشه که رشد نکرده همون اندازه مونده تازه آب هم بهش ندادم تا الان خیلی براش ناراحتم حدود یه سال پیش اتفاقی به دستم رسیده می خوام رهاش کنم اما تردید دارم بتونه از خودش محافظت کنه لطفاً راهنمایی کنید

درود بر شما دوست عزیزم
در این خصوص میبایست با محیط زیست منطقه هماهنگی کنید
پرنده رو معاینه میکنند و اگر مشکلی وجود نداشت رهاسازی اصولی رو انجام میدن 
البته بهتر هست که به جای تحویل به محیط زیست , به موسسه ها و انجمن های حمایت از حیوانات تحویل بدید
موقیعتتون رو بفرمایید تا بتونم راهنمایی بیشتری کنم

سلام من یه جوجه عقاب دارم 10 روزشه میلرزه همش بی حاله غذا میخوره ولی گردن بالا نمیگیره و همش انگار مریضه مال سنشه یا باید ببرم دامپزشکی؟ اول بهش گوشت قرمز دادم بعد خوندن مطالب شما الان بهش بلدرچین میدم ولی میترسم بمیره خیلی بهش علاقه دارم لطفا کمکم کنید 

درورد بر شما
کمک خاصی نمیتونیم به شما بکنیم حقیقتن ... تغذیه رو تغییر بدید و اگر حالت پرنده درست نشد باید مراجعه کنید به دامپزشک حیات وحش

سلام وقتتون بخیر

من مطلب خیلی عجیبی شنیدم ازاشنایی که درمزرعشون شاهین نگه داری میکنن این دوست ما میگفت درحالی که شاهین رو درقفس نگه میداشتن توی مزرعه گنجشکان خودشون خودشونو طعمه میکردن به قفس شاهین می اومدن وشادی اونارو میخوردبدون اینکه تلاشی برای شکارکرده باشه.میخواستم بپرسم دلیلش چی میتونه باشه؟شاهین فرکانسی ارسال میکنه یارفتارگنجشک علتی داره؟

سپاس گزارم

سلام و درود
حقیقتا برای اولین بار هست که چنین موضوعی رو میشنوم !
احتمالن گجشک ها از حضور شاهین اطلاعی نداشتند و به دام میافتند !!

سلام یه شاهین پیدا کردیم مریضه دکتر دامپزشک متخصص طیور حیات وحش هم در دسترس نیست ،انگار حال نداره روی پاهاش بایسته و گردنش کجه ،چی بهش بدیم بخوره ،

با سلام
توصیه میشود به ارگان های مربوطه تحویل دهید
پست تغذیه را از وبلاگمون پیدا کنید و مطالعه کنید

سلام وقتتون بخیر 

ممنون بابت مطالب آموزنده ارزشمندتون...

نزدیک به ۲هفته پیش پرنده شکاری که احساس میکنم قرقی یا شاهین هست با دم کنده شده و شاه پر های قیچی شده پیدا کردم... به گفته شما گوشت با استخوان .ماهی و بلدرچین به عنوان وعده غذایی میدم...به هر ارگانی هم بردم قبولش نکردن... مشخص بوده که دست یه انسان بی وجدان بوده و شدیدا تا یک هفته اول میترسید...الان خیلی حالش بهتره...تو فضای آزاد ۱۰۰متری گذاشتمش 

میخواستم بدونم امکان رشد دم و شاه پر هاش وجود داره؟ فقط تا نیم متر میتونه بپره...

و اینکه چن روزه متوجه شدم جلوی آینه قدی(کنارش کمی خاک هست) حرکاتی شبیه حمام کردن پرنده انجام میده که نمیدونم طبیعیه یا نه؟

هر چقدر آب براش میذارم حموم نمیکنه

شهرمون کوچیکه و دامپزشکی ها و کارکنان محیط زیست هیچ کمکی در حقمون نمیکنن

ممنون میشم شما راهنماییم کنید

با تشکر

سلام روزتون بخیر
در قدم اول ، از احساس مسئولیتتون تقدیر میکنم
رشد پرها ، نیازمند زمان بالای یکسال است و پرپده ای که در اسارت باشه ، این زمان متفاوت خواهد بود
حرکتی که الام کردید ، طبیعیست و جای نگرانی وجود ندارد
موقعیت شما کجاست؟

سلام. الان پرنده تو لک میره؟ یا فقط از فروردین تا شهریور 

با سلام
فصل پر ریزی پرنده ها به اتمام رسیده 
البته در برخی از نواحی ، پر ریزی تکمیل نشده و تا اخر مهرماه تکمیل میشود 

سلام، این پرنده اومده توی حیاط خونه یکی از اقوام و نمیدونم چرا نمیتونه پرواز کنه، الان دو سه روزی هستش اینجاس و روزی دو وعده بهش غذا میدن، میخواستم بدونم نژادش چیه

ممنون

https://s4.uupload.ir/files/img_20210917_123736_396_u0o5.jpg

https://s4.uupload.ir/files/img_20210917_123715_110_t1nl.jpg

 

پرنده فوق ، از نژاد شاهین سانان میباشد

سلام کی دوباره اموزش انلاین میزارید؟

 

قیمتش هم میگید؟

با سلام
با توجه بر تغییر کردن مالکیت مجموعه ، در حال حاضر مربی در مجموعه وجود ندارد و محوریت فعالیت ما ، صرفا فروش محصولات فیزیکیست 

تشکر میکنم از کسانی که این وبلاگ رو ایجاد کردند 

واقعا نیاز بود که یک نفر ، این اطلاعات رو عمومی کنه

ممنون از شما همکار محترم ✨🍁♥️

از کی باید به دلیجه اب داد؟؟

پس از تکمیل پر و بال میبایست اب در اختیار پرنده قرار گیرد

سلام 

قرقی بخاطر خوردن اب زیاد فلج شده.باآموزشهای شما امکان داره درمان بشه؟

سلام
در صورتی که سن پرنده از 50 روز نگذشته باشه امکان درمان وجود داره

سلام.من دو تا جوجه قوش چند روزه رو که پر و بال نداشتن،یک الی دو ماه پیش از لونه شون بیرون آوردم و بزرگ شون کردم...الان این چند روزه یکیشون خیلی بی حال شده و یه پاش هم فلج شده و پای دیگش هم اصلا جون و جلا نداره...مشکلش چیه و باید برای درمانش چیکار کنم؟ 

به دلیل تغیذه ناسالم پرنده ها فلج شدن
برای درمان میبایست دارو کلسیم و مولتی ویتامین بگیرید 
درمان با تغذیه سالم هم ممکن پذیره
برای خرید برنامه غذایی و دارو مختص پرتدگان شکاری به صفحه فروشگاه در منوی وبلاگ مراجعه کنید

به پرنده اگر گوشت مرغ ندیم چی توضیح ندادین که غیر از اینای توضیح دادین خب چی بدیم

برای خرید برنامه غذایی مختص به پرنده خودتون اطلاعات تماس به شما داده میشود

کلاهک چطوری میتوانم بخرم

سلام
با مراجعه به صفحه فروشگاه

پرنده ام رو از مرگ حتمی نجات دادید

خیلی ممنونم ازتون

امیدوارم که مشکل فعلیتون هم حل بشه

با سلام 
خیلی ممنون از لطفتون
پاینده و موفق باشید

سلام علیکم 

با عرض پوزش بنده ۲ سوال داشتم 

اول من میخواستم بدانم که از کجا می توان فهمید که پرنده قرقی است یا باز(طرلان)

و دوم پرنده ام امروز به اندازه یک دانه ذرت و یا کمتر مرغ خورده ولی چیزیش هنوز نشده ولی این مقاله راکه خواندم خیلی نگران شدم حال باید چه کار کنم 

لطفا کمکم کنید

سلام 
پست مربوط به قرقی رو بخونید متوجه میشید که پرندتون چی هست
سایز و‌ جثه قرقی با طرلان خیلی متفاوت هست 
خیر ، به این مقدار مشکلی نداره نگران نباشید

سلام 

از چه نظر شما میگین که جغد برای نگهداری خوب نیست؟؟

سلام و درود ...
توجه نکنید بهش
این مورد طبق سلیقه نویسنده بوده

سلام 

بنده یک دلیجه دارم متاسفانه دست شکارچی بوده و پر های پروازش کنده شده رشد مجدد هم نمی کنه یعنی نصف حالت پرواز هست راهنمایی کنید چکار کنم پرش در بیاد و مجدد رها سازی کنمش.

سلام 
لطفا پرنده را به یکی از ارگان های مربوطه تحویل دهید

سلام 

دلیل اینکه جغد برای نگهداری خوب نیست چیه میشه کامل توضیح بدی چون من یدونه جغد دارم .

ممنون

سلام خدمت شما 
مورد ذکر شده صرفا طبق سلیقه نویسنده بوده است و جای نگرانی نیست ✔️💓

ببخشید من چجوری باید برنامه ی غذایی پرنده رو پیدا کنم و بیام توی اون سایت یا در تماس باشم 

سلام 
با آیدی تلگرام زیر در ارتباط باشید
@mohammadmehdighasemi
و یا در دایرکت اینستاگرام در تماس باشید
falconr.ir

سلام خسته نباشید شاهین معمولی قدش ۴۳سانت است و و زنش ۶۱۰ گرم است روزی چند گرم غذا میخورد ممنون از سایت خوبتون🙏🙏

سلام برای دریافت برنامه غذایی پرنده با پشتیبانی در تماس باشید
توجه داشته باشید برنامه غذایی نیاز به پرداخت وجه دارد

با عرض سلام و احترام خدمت گردانندگان سایت و وبلاگ،

همچنین تشکر ویژه دارم از بابت گردآوری و راه اندازی محیطی در زمینه پرندگان شکاری، با توجه به نبود چنین فضایی در هیچ‌جای کشور، کار بسیار پسندیده و نکویی، در حفظ جان این پرندگان، با توجه به عدم وجود منابع اطلاعاتی در این زمینه، کرده اید، که به هیچ وجه، این کار شما قابل جبران نیست،

سوال بنده در زمینه حمام کردن دلیجه هستش؛ دلیجه ای که من دارم در مدت 7ماهی که از جوجه بودن دارمش، اصلا حمام نکرده، درصورتی که همیشه آب در اختیارش بوده ولی تمایلی نشون نداده و اجبار ا خودم یک مرتبه، در زیر دوش حمام قرارش دادم و یک مرتبه با آب پاش بهش آب پاشیدم. چاره کار برای ترقیب به استحمام چیه؟

یه سوال دیگه اینکه، یک ماه قبل، وقتی روی شونم نشست، بوی بد  نامطبوع تندی میداد و هنوز هم هست. این بوی بدن طبیعی هستش؟

با تشکر از وقتی که میزارید🙏❤

سلام و درود
در مرحله اول از شما تشکر میکنم بابت انرژی مثبت 
پرنده رو راحت بزارید و زیاد در این مورد نگران و وسواس نداشته باشید 
همچنین خودتون پرنده رو شست و شو ندید 
اگر گاهی اوقات با آب پاش کمی پرنده را خیس کنید خوبه ( کم )
فقط هفته ای یکی دوبار پای پرنده را در آب نمک ( آب کمی گرم باشد ) قرار دهید تا پای پرنده ضدعفونی شود

سلام شاهین معمولی چقدر فضای باز می‌خواهد 

سلام
سوال مبهم است

قیمت جوجه قرقی یا شاهین چنده از کجا میشه تهیه کرد

هرگونه خرید و فروشی در این منبع مجاز نیست و نبوده است
لطفا از به اشتراک گذاشتن اطلاعات خود خودداری کنید
همچنین ما از قیمت پرنده ها مطلع نیستیم 

سلام یک شاهین چقدر فضا برای نگهداری دارد

پاسخ اتوماتیک
تعداد پرسش های شما بیش از حد اندازه گذشته است
از پرسیدن سوالات تکراری خودداری کنید
از پرسیدن سوالات بی مورد بپرهیزید
این پاسخ بصورت خودکار برای شما ارسال شده است 
در صورتی که نکات گفته شده را رعایت نکنید موجب بستن آی پی شما میشود و دیگر نمیتوانید به وبلاگ سر بزنید
boot

سلام میشه لطف کنید بگید من چجوری باید بهش   یاد بهش بدم که بتونه خودش شکار کنه 

سلام 
آموزش شکار یک بحث تخصصیه و نیاز به تجربه فراوانی داره 
در محیط محدود مجازی نمیشود آموزش داد 
پرنده را تحویل ارگان های مربوطه دهید

سلام منظورم این بود   که پرنده را از بچه گی داشته باشم 

سلام 
پرنده ای که در اسارت باشد نمیتواند در طبیعت شکار کند 
پرنده ای که در طبیعت بزرگ شود توسط والدین خود آموزش شکار میبیند اما وقتی پیش انسان باشه هیچ آموزشی نمیبینه و عملا یک پرنده شکاری به حساب نمیاد...
برای آموزش شکار میبایست تجربه لازم را داشته باشید ... همجنین تربیت پرنده شکاری برای شکار هزینه بر است
در صورتی که آگاهی لازم را ندارید
پرنده را به یکی از سازمان هی مربوطه تحویل دهید ...
با نهایت احترام

سلام خسته نباشید جوجه شاهین از کی به بعد خودش میتونه غذا واسه ی خودش گیر بیاره 

سلام و درود 
منظور شما پرنده در طبیعت هست یا پرنده در اسارت؟

سلام خسته نباشید شاهین معمولی چقدر فضای باز می‌خواد  و روزی چند گرم غذا میخورد واز کی به بعد خودش میتونه غذا واسه ی خودش گیر بیاره 

سلام
لطفا نوع پرنده را واضحتر بیان بفرمایید
سوال شما مبهم است

سلام خسته نباشید  عیبی ندارد از دو ماهگی به بعد فقط یک نو غذا بهش بدم یا نه 

سلام و درود ... 
اگر که به شما هم هر روز بهترین غذای دنیا رو بدن ... بالاخره زده میشید 
توصیه نمیشه

سلام خسته نباشید شاهین معمولی از کی تاکی تاکی تخم می گذارد 

سلام
انواع مختلف شاهین وجود دارد
سوال شما مبهم است
به طور کلی فروردین ماه

سلام من ۱۰سالم است و میخوام خرداد ماه یک شاهین معمولی بگیرم برای سن من مناسب است یا نه 

سلام
سن اهمیتی ندارد 
مهم اون مکان نگهداری ، شیوه نگهداری و رعایت تغذیه است 
موفق باشید

سلام برای اولین باره چه پرنده شکاری ای بگیرم؟میشه با تمرین زیاد بهش یاد بدم که مثلا تو هوا به گنجشک اشاره کنم بره بگیرش؟اگه تو حیاط آزادش بزارم پرواز نمیکنه بره یا باید پابند بزنم بهش؟

ممنون از زحمت هایی که برای سایت کشیدین

سلام و درود خدمت شما 
برای شروع دلیجه
خیر ... موجود زنده است و شما نمیتونید بهش دستور بدید 
پابند و کله و نشیمن از ملزومات کار هستند.
اگر 10 سال پرنده رو در بهترین حالت نگهداری کنید . ولی اگبر یک روز غذای بد بدید بهش . ممکنه پرنده فرار کنه
خواهش میکنم... موفق و پیروز باشید

سلام

یک سارگپه پیدا کردیم نمیدونستم چی بهش بدم چند تکه ران مرغ دادم ازصبح ولی چیزی نمیخوره مثل اینکه ترسیده باشه چکارکنم چی بهش بدم بااینکه موش هم گیر نمیاد چه چیزایی بدم بهش خوبه؟؟؟

کاربر گرامی
لطفا از ارسال چندین نظر تکراری خودداری کنید
نظر شما پیش در مطلب " تغذیه پرندگان شکاری " پاسخ داده شده است

سلام جوجه شاهین رو چجوری حموم کنم؟

سلام
جوجه هارو به آب نزدیک نکنید
پرنده های بالغ برای حمام باید آب در اختیار خودشون قرار بگیره

باید از کجا تشخیص بدهیم که چه نوع پرنده شکاری هست من یکی دارم جوجه ولی نمدونم چیه

سلام میتونید عکسش رو برای تشخیص به پشتیبان تلگرام ارسال بفرمایید

سلام . من یه شاهین دلیجه سه ماهه دارم شکار هم میکنه ایا حریف کبک میشه ؟

سلام
خیر

سلام وقتتون بخیر 

یه دلیجه نزدیک به یکی دو هفته پیش پیدا کردم و الان تو قفس هستش 

هنوز قادر ب پرواز کامل نیست اما میتونه بپره

اگر کلاه بزارم سرش و در جای تاریک قرار بدمش و ب همون روشی ک گفتید غذا بهش بدم و صدا در بیارم و  کم کم کلاهش رو بردارم 

چند مدت بعد هم ببرم تو دشت تا پریدن یاد بگیره و جانور بگیرم ک بتونه بره شکار کنه 

امیدی هست که نسبتا اهلی بشه و بتونه شکار کنه ؟

اگر راهی هست حتما بهم بگید ازتون خواهش میکنم چون هدیه از طرف یه نفره ک واسم خیلی ارزشمنده

حتی اگه بگید واسش بهتره که رهاش کنم هم اینکارو میکنم 

سلام و درود
نکاتی که در وبلاگ گفته شده اند کاملا مقدمه ای میباشند و نمیشود با این مطالب کلی. پرنده را تربیت کرد
از منوی وبلاگ روی آموزش قوشبازی کلیک کنید

این نشیمنگاه هایی که برای پرنده ها وجود داره چه فرق خاصی با مثلا چمن روی زمین یا کلا سطح زمین داره؟ اگه مثلا چمن زمین باشه مشکلی برای پرنده پیش میاد؟؟

در صورت استفاده از نشیمن های نامناسب پای پرنده میخچه میزنه 
پست مربوط به نشیمن هارو از وبلاگ پیدا کنید و مطالعه بفرمایید

خیلی ممنون از راهنماییتون.مقاله تغذبه پرندگان 2 رو خوندم کامل بود.عذر میخوام میشه اسم دیگه ی باز رو بدونم چون از کلمه ی باز استفاده نمیکنید و از سارگپه و لیل و دلیجه زیاد میبینم.

بازم ممنون

سلام و درود
ببینید ... باز به تنهایی و به خودیِ خود اسم پرنده نیست بلکه اسم یک گونه است 
حتی خود شاهین هم اسم پرنده نیست اسم گونه است و شامل پرنده های زیادی میشه
پس باز و شاهین یک اسم کلی و یک اسم عام هستند 
شاهین = اسم عام  ------ لیل = اسم خاص

سلام قربان خسته نباشید

من چند روزیه جوجه باز دارم که بهش فیله مرغ میدم.دامپزشک رفتم بهم پدر گروه ویتامین ها رو داد که تا سه روز روزی یکبار گوشت رو توش بخوابونم بدم جوجه.سوال من اینه شما فرمویدی گوشت مرغ واسش سمه یعنی هیچ قسمتش رو ندم حتی فیله و یا گردن مرغ رو؟ممنون 

سلام خدمت شما 
مرغ و دل و جگر برای پرنده های شکاری حکم سم رو دارند اگر به فکر پرنده هستید باید تغذیه درست بدید
فرق نمیکنه چه قسمتی میدید ( تنها چیزی که از مرغ خوبه برای پرنده گردنش هست که باید با استخون خوب بکوبید تا استخون ها ریز بشن و پرنده بخوره . چون منبع اصلی کلسیم داخل همین استخون هاست )
تغذیه رو به بلدرچین ( با استخون ) تغییر بدید
پست های تغذیه رو هم بخونید
موفق باشید

سلام .میگو واسه عقاب خوبه؟
سلام و درود
زیاد پیشنهاد نمیشه

سلام

یه دلیجه دارم واسه فروش لطفا باشماره من تماس بگیرید وقیمت پیشنهادیتون رابفرمایید

شماره تلفن : ***********

قسمت هایی که با * مشخص شده است توسط ادمین ویرایش شده است

دوست عزیز... در این مرکز خرید و فروش پرنده ای صورت نمیگیرد

موفق باشید

قیمت هر پرنده شکاری مثل قرقی یا شاهین چقدره؟

سلام و درود
لطفا پستی که درباره قرقی منتشر شده رو بخونید
ضمنا حیات وحش قیمت نداره

سلام شما دوست عزیز که میگید باید موش و یاکریم و گنجشک باید بدید ما از کجا تهیه کنیم فقط میتونم بلدرچین بدم چون تو بازار میفروشن ولی موش یا گنجشک که جای نمیفروشن که بخریم پس مجبوریم فقط بلدرچین بدم 

سلام و درود
دوست عزیز 
این سوال رو نباید از من بپرسید 
شما وقتی که میخوایید یک پرنده شکاری نگهداری کنید باید همه چیز رو آماده و مهیا بکنید
اینکه من نمیتونم اینو بیارم و اینکه از از کجا بیارم دلیل نمیشه و به من هم مربوط نمیشه پس بنده رو مقصر ندونید که چرا توی این مطلب گفتم یاکریم و موش بدید😊❤️
بنده طبق تجربیات خودم و استاندارد های قوشبازی مطالبی رو در اختیارتون قرار میدم و شما هم اگر میخوایید موفق بشید باید از این تکنیک ها استفاده کنید 
اگر شما توانایی تهیه موش و یاکریم رو ندارید بهتر هست که پرنده هم نگهداری نکنید
اگر شما هر روز بهترین و خوشمزه ترین غذای دنیا هم بخورید بعد از مدتی زده میشید و دیگه از اون غذا خوشتون نمیاد. 
پرنده هم همینجوره و نباید فقط یک وعده بدید
موفق باشید

بسیار بسیار پست ارزشمندی بود

تقریبا 50 درصد از راه رو رفتم 

خیلی ممنونم ازتون.

اولین وبلاگی هستید که بصورت تخصصی در زمینه پرندگان شکاری فعالیت میکنید و من بسیار از این بابت خوشحالم

و از پشتیبانی هایی که در تلگرام به بنده میدید هم ممنونم و جا داره دستتون رو ببوسم

سلام و درود
دوست گرامی 
در قدم اول تشکر میکنم از نظرتون.
و در قدم دوم باید خدمتتون عرض کنم که خواندن یک مقاله 20 خطی به این منظور نیست که شما 50 درصد از راه را رفته اید
تربیت و نگهداری از پرندگان شکاری کاری بسیار پیچیده و دشوارتر از آن چیزی هست که فکرش را میکنید.
با تشکر از شما

سایت بسیار خوبی دارین

سلام همکار و مدیر محترم عزیز
خیلی ممنون از نظری که ارسال کردید
با تشکر از شما

سوالات خود را میتوانید از قسمت نظرات بپرسید و در کمتر از 1 روز به آنها پاسخ خواهیم داد

huntinglodge.ir

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی